Online marketingstrategie

Een online marketingstrategie is geen gouden formule die voor ieder bedrijf gebruikt kan worden. SPAFU ontwikkelt uw online marketingstrategie altijd op maat, zodat deze precies aansluiten bij uw bedrijf of organisatie. Deze strategie wordt vervolgens het centrale uitgangspunt voor al uw online activiteiten. Aan de hand hiervan kunnen we bepalen welke tactieken we het beste kunnen gebruiken om uw doelstellingen te realiseren.

Vragen die naar voren komen in uw online marketingstrategie zijn:

  • Wat wilt u online bereiken?
  • Wie zijn uw doelgroepen?
  • Wat wordt uw online positionering?

Omdat traditionele marketing niet alle mogelijkheden van een online marketingstrategie optimaal benut, heeft SPAFU in 2005 hiervoor een eigen model ontwikkeld: SAVEM.

SAVEM staat voor:

1Solution

Welke oplossingen biedt u aan uw doelgroep?

2Accessibility

Hoe toegankelijk en bereikbaar is uw oplossing?

3Value

Welke meerwaarde biedt uw oplossing?

4Experience

Hoe ervaart uw doelgroep uw oplossing? Welke waarde hecht uw doelgroep hieraan?

5Monitoring

Meet u alle online processen om de patronen en knelpunten te ontdekken en te zorgen dat uw oplossing en de ervaring van de eindgebruiker verbeterd wordt?

Heeft u al een effectieve online marketingstrategie?

Voor een oplossing op maat kunt u contact met ons opnemen.